Wednesday, October 21, 2009

Kuubimäng

Uurimistöö teema: Solaariumid: poolt ja vastu

  1. Kirjelda objekti või nähtust, kasuta kõiki oma meeli.

    Solaariumikreemide lõhnad, soojus, puhkehetk, lõõgastus, näen solaariumimasinat, solaariumiteenindaja, hubane õhkkond.
  2. Võrdle! Mille poolest on see ühesugune, mille poolest teistsugune.
    Päikese ja solaariumikiirguste mõju, kumb on kahjulikum, kui kahjulikud, mille poolest kahjulik.
  3. Assotsieeri(seosta), mida see meenutab, milliseid sündmusi, asju.
    Päevitamine, meeldib ilus jume, soojus, olen ise töötanud solaariumis, tädil on solaariumifirma, meeldib solaariumis käia, huvitavad vähitekkimise põhjused, kas seotud solaariumiga
  4. Analüüsi, kuidas see on tehtud, millest see koosneb, millisesse laiemasse tervikusse see kuulub.
    Koosneb Päikesekiirguse, päevitamise valdkonda. Solaariumites päevitad solaariumimasinates, rannas päevitad päikese käes. Eesmärk on päevitamisel jume saavutamine.
  5. Rakenda, kus seda kasutada saab, mille jaoks seda vajatakse, kuidas seda kasutada saab?
    Solaariume saab kasutada solaariumisalongides, minu tööd saab kasutada solaariumisalongides, teenindajad saavad samuti sealt kokkuvõtlikult uusi teadmisi ning ka solaariumikülastajaid informeerida ohtudest ja kasulikest mõjudest. Seda vajavad inimesed, kes soovivad aasta läbi pruuni jumet omada, ning ka inimesed, kes palju töötavad ka suvel ning ei ole aega randa päevitama minna.
  6. Argumenteeri, esita põhjendusi poolt ja vastu.
    Nii palju kui olen kuulnud ja uurinud juba, siis solaariumi poolt on see, et öeldakse, et akne puhul on solaariumikiirgus ka hea. Samas on ka pruun jume kena ja inimesed arvavad et on ilusad. Vastu on kindlasti see, et päikesekiirgus solaariumites soodustab vananemist ning solaariume külastavatel inimestel on palju suurem oht nahavähki haigestuda.
  7. Zurnalisti ehk ajakirjaniku küsimused, mida, kes, kus, millal, miks, kuidas?
    Solaariume külastavad kliendid, kes soovivad jumet saada. Solaariumites päevitatakse. Solaariumid on tavaliselt päevas lahti 8-10 tundi ning on võimalik minna ka peale tööd, mistõttu ka äriinimeste jaoks on see peale tööd hea koht kuhu minna ja kus saab lõõgastuda ning puhata. Solaariumifirmadele on kahju, kui tuuakse seadus kus alla 16-aastastel keelatakse solaariumites käimine, sest nende kasum väheneb. Solaariumikette tuleb aina juurde ning isegi väikse Paide kohta on neid palju..
  8. Kirjuta asjast oma heale tuttavale, kujutle et kirjutad teemast huvituvale inimesele, kes asjast üht teist teab ning kujutad ette milliseid küsimusi ta esitada võib, seletan talle miks olen teemast huvitatud ning milliseid küsimusi soovin analüüsida. Anna põhjendatud vastuseid.
    Mina uurin solaariumite kasutamist. Minu jaoks on oluline teada saada, kui suurt rolli määrab solaariumi kasutamine nahavähi tekkele ning mis kahjulikud mõjud sellel esinevad. Kui tihedalt ning kui palju solaariumeid üldse kasutatakse tänapäeval. Kes on peamine sihtgrupp kes solaariumites käivad. Samuti oleks huvitav avastada ka selliseid asju mis võivad solaariumite puhul inimeste jaoks just kasulikud olla.
  9. Loe, kirjuta ma ei õpi ainult kirjutades, lugemine aitab paremini näha ja seletada. enne kirjutamise arutlemist loen teksti ennem ära ja saan teksti terviklikult tundma. Lugeda tasub ka muid teemasid ning ka ilukirjanduslikke artikleid.

Tuesday, October 13, 2009

Videod





Uurimispäeviku roll

Uurimispäeviku roll minu jaoks seisneb selles, et saan kogu uurimise käigu ning toimuva siia üles märkida. Siit hiljem järjest vaadates on täpselt teada kui palju millegagi tegelenud olen ning mida veel teha vaja. Siin peaks kajastuma kokkuvõtlikult lühiülevaade mu tööst, mis aitab ka mul endal head süsteemi luua ning järjepidevalt asjaga tegeleda.

Kõige lihtsam tundub olevat...

Kogu uurimistöö tegemine ja sellele mõtlemine on mulle juba piisavalt hirmu nahka ajanud, et ei teagi mis võiks lihtne olla. Arvan, et mitte just lihtne, vaid kergem on ehk materjali otsimine ning küsitluse koostamine. Hiljem kõige kokku võtmine ning materjali analüüsimine, töötlemine ja kõik muu on kindlasti keerulisem, kuid püüan selleks valmis olla.

Muret tekitav

Kõige enam muretsen uurimistöö puhul selle pärast, et ei suuda piisavalt selgelt uuritut kirja panna ning et materjali mida uurida jääb väheseks. Samuti kardan, et ajast jääb puudu, kuid selle ennetamiseks on võimalus tööga juba varem peale alusstada. Seetõttu olengi endale eesmärgiks seadnud võimalikult ruttu juba materjali otsima hakata. Muretsen ka vormistuse pärast, kardan et ehk ei tee ma siiski kõike piisavalt õigesti ning sealt ka punkte maha läheb. Samas usun, et ka informaatika tunnist peaks kasu olema ning kui ennem piisavalt läbi teeme siis peaks ka kergem olema. Kindlasti olen mures ka kaitsmise pärast, sest eks ennem neid hetki on närv kõige suurem ning paljude pealtvaatajate ees võin endaski kõhklema hakata.

Uurimistöö temaatika




Minu esimesed ideed uurimistöö temaatika kohta on alles selgunud. Mõned nädalad tagasi mõistsin et ei suuda teemat välja mõelda kui kõiki mõtteid kirja pole pannud. Kirjutasime siis sõbrannaga kõik mõtted mida uurida võiks välja ning suundusime klassijuhataja poole.Lorina Kukest saab ka mu uurimistöö juhendaja. Temaga koos praakisime pooled teemad välja ning kõiki ülejäänusid oli ta nõus juhendama. Seejärel valisin ise veel kümmekond enim meeldinud teemat välja mille hulgast lõpuks ka teema valisin. Teema on seotud solaariumite ning nende heade ja halbade külgedega. Usun et uurimine tuleb huvitav, sest solaarium on tänapäeval aktuaalne.

Wednesday, October 7, 2009

Loodusvaatlus

Olen alustanud loodusvaatlusega, mis peaks kestma 14 päeva. Sügisel võib looduses kõige enam muutusi märgata puude juures. Maja taga asub mul park ning seetõttu valisingi oma vaatlusobjektiks pargis värvi muutvad ning lehti langetavad puud. Valiku tegemisel oli määrav ka see, et neid puid on mul mugav koduaknast vaadelda ning uurida.

Blogimise kohta leian abimaterjale...

http://et.wikipedia.org/wiki/Blog

Otsisin blogimise kohta vikipeediast, sest minu jaoks on see üks enim kasutatum info otsimise koht.
Seal leheküljel on seletatud ära mõiste ajaveeb ning lisaks on seal linke teiste Eesti ajaveebi keskkondadele.

http://www.koolielu.edu.ee/oppetipp/blogi_kasutamine.pdf

Sellel leheküljel on põhjalikult ära seletatud ajaveebi ehk blogi kasutamine õppetöös.
Lisaks on seal 8 erinevat lehekülge kus on võimalik blogi luua ning õpetus kuidas endale http://www.blogger.com aadressil isiklik blogi.

http://www.slideshare.net/weikoh/ajaveebid-ja-virtuaalsed-kogukonnad

Seal on slideshow, kus räägitakse blogide kasutamisest ning blogide erinevatest külgedest.

http://www.dt.ee/blog/blogimine/2008/05/blogid-usaldusvaarsed-auhinnatud-fenomenaalsed

Siit leiab blogide kohta tehtud küsitluste vastuseid.

7 kasulikku nippi

7 nippi uurimuse planeerijale (raamatust Uuri ja kirjuta, 2007)

• Teen korraliku töö mõõduka, etteplaneeritud aja jooksul.
• Ma ei tee oma uurimusest eluaegset projekti.
• Ma ei pea siiski kangekaelselt kinni teemast, mis juba algetapil tekitab suuri teostamisraskusi või mis osutub raskesti liigentatavaks, nigelaks või mu eesmärkidele mittevastavaks.
• Mõistan, et minu uurimustöös võib midagi puudu jääda.
• Mõistan, et elu jätkub ka pärsat uurimustööd ja et kõike pole vaja paigutada ühte ja samasse töhe.
• Võin jätkata hiljem tegemist uute, huvitavate teemadega, mis sugenevad uurimuse jooksul.
• Minu uurimus kujutab endast ainult üht võimalikku teemakäsitlust.

Kavatsen aegajalt neid nippe üle lugemas käia. Nii saan ennast paremini motiveerida ning asju meelde tuletada! :)

Küsimused

Esimeseks koduseks ülesandeks informaatika tunnis oli meil eesmärk lahtiste silmadega ning ilma eelarvamusteta ringi käia. Pidime esitama 10 küsimust mille kohta võiks lähemalt uurida.

Minu küsimused olid järgnevad:

1. Miks on kuusel okkad?
2. Miks sajab just sügisel nii palju vihma?
3. Miks inimesed lennata ei oska?
4. Miks koolis nii palju õppida antakse?
5. Miks inimene vajab öösel magamiseks nii palju aega?
6. Miks on maakera ümmargune?
7. Kuidas tekkis maailm?
8. Miks käivad koerad neljakäpukil?
9. Miks puulehed sügise saabudes värvi muutma hakkavad?
10. Miks jääkarud valged on?

Uurimispäevik


Pean täpset päevikut oma uurimuse edenemise kohta.

Kirjutan siia:


· Plaanid

· Plaanide muutused

· Nende muutuste põhjused

· Hirmud

· Mida loen?

· Mõtlen seoses uurimisega?

· Tähtsamad leiud

· Inimeste olulised ütlused

· Meetodid

· Teooriad

· Analüüsimise võimalused

· Tööaeg

· Mida peaks järgmisena tegema?

· Milliseid allikaid vajan juurde?

· Kuidas olen lahendusteni jõudnud?

· Ideed

· Küsimused, mis ootavad vastust


Kasu:

· Hoian end töö juures

· Ma planeerin oma tegevust ja ajakasutamist hoolikamalt

· Aitab meenutada, kuhu pooleli jäin

· Näitab mulle ja juhendajale millisesse tööetappi olen jõudnud ja kuidas

· Töö valmides on hea teha kokkuvõtet

Teen märkmeid regulaarselt!

Raamatust: Uuri ja kirjuta, Hirsijärvi jt.

Tervist

Täna kirjutan oma esimese blogipostituse. Kuna ma pole varem blogidega tegelenud, siis on kõik mullegi uus ning õpin ja tutvun alles kõigega. Blogi eesmärk on kõik mõtted ja kogu uurimise käik kirja panna ning usun, et see avaldab head mõju mu uurimisele. Hoian teid, lugejaid, edaspidise uurimisega kursis ning eks siis on näha, kuidas mul läheb.