Wednesday, November 18, 2009

Infokirjaoksus. II MOODUL

II MOODUL

Infovajadus ja infopäring

· Analüüsin: milline on minu infovajadus? Vastan blogisse.
·
Tegevused 3 ja 4 vaatan lihtsalt läbi.
·Kirjutan näiteid, milliseid infopäringuid ja otsisõnasid koostaksin/kasutaksin mina oma uurimistöö jaoks materjali leidmisel.
·Mis on minu jaoks uut/ üllatavat? Mida sain teada?·
·Kõige olulisem uus teadmine?·
·Teen enesekontrolli testi. Tulemusest kirjutan ajaveebis.

Usun, et minu infovajadus on väga suur. Pidevalt ning igapäevaselt millesetki huvitudes uurin selle kohta materjali. Info otsimine kindlasti arendab inimesi ning on ainult kasulik, kui uusi asju teada saan.
Kuna täna on päev alles varane, siis ei ole ma just täna veel palju infootsinguid sooritanud. Küll aga eile telerit vaadates oli ühes saates juttu päevitamisest ja mingist tootest, mida saab endale süstida ja tänu sellele muutub nahk pruunimaks ning solaariumis polegi vaja käia. Otsisin just selle toote kohta, aga kuna ma kindlalt nime ei mäletanud siis ei leidnud veel õiget asja üles, kuid kindlasti otsin hiljem edasi.

Küsimused oma infovajaduse analüüsimiseks(usun, et nende ennem otsingute sooritamist üle vaatamine on mulle ainult kasulik):

* Mis teemal ma infot vajan?
* Mida ma juba tean sellel teemal?
* Millise laiema teema alla küsimus kuulub?
* Millised kitsamad küsimused selle teema alla kuuluvad?
* Mis on antud teema keskne probleem (küsimus)?
* Mis aspektist lähtuvalt ma peaksin infot otsima (konkreetse valdkonna või nähtuse ajalugu, konkreetsed seadused jms)?
* Kas vajan üldist (populaarset, tutvustavat) käsitlust või teaduslikku materjali?
* Kes on sellel teemal kirjutanud või rääkinud?
* Millisel ajaperioodil on informatsioon ilmunud?
* Kas vajan eestikeelset või ka võõrkeelset materjali?
* Kas olen valmis info hankimisega seoses kandma rahalisi kulutusi?

Tegevus 2: Mille kohta Sa informatsiooni vajad?

Vajan informatsiooni erinevate arvutipoodide kohta, selleks saan internetis neid otsida ning kodulehekülgedelt vaadata. Seal saan erinevaid arvuteid vaadata ning nendega kaasnevate hindadega tutvuda. Seejärel konsulteeriksin kellegiga, kes ennem arvuteid ostnud on ning küsiksin nõu, mida ta peab oluliseks, mis arvutite juures olema peab ning mille eest on kui palju mõistlik maksta. Seejärel kui olen endale sobiva arvuti välja valinud pean kindlasti vaatama kui palju on mul raha ja võimalusi et seda arvutit osta. Siis pean leidma aadressi kus vastav pood asub, et seda ostma minna. Kuigi osad arvutipoed pakuvad ka võimalust arvuti endale interneti teel tellida ja siis saadetakse see koju.

Mina olen oma uurimistöö teemal kasutanud järgnevaid otsingumärksõnasid: melaton, nahavähk, virumaa teataja, naha tüübid, naha struktuur, naha ehitus, sunbed, solarium risks, solarium, solaarium ajalugu, mis on solaarium, mis on solaarium?, solaarium, solaariumi kasutamine, melanoom.

Sinu tulemus on 85.7 % (6/7).

No comments:

Post a Comment