Tuesday, November 17, 2009

Infokirjaoskus. I MOODUL

I MOODUL :

1) 5 kirjalikku tegevust vastan blogisse
2) Mis on minu jaoks uut/ üllatavat? Mida sain teada?
3) Kõige olulisem uus teadmine?
4) Teen enesekontrolli testi. Tulemusest kirjutan ajaveebis.


Minu jaoks oli üllatav, et info üleküllus võib ka haigust põhjustada, ning et sellele on ka nimi mõeldud. Ise olen ka tundnud et infot on liiga palju internetis, seda just olukordades kui otsin midagi konkreetset, kuid vasteid tuleb väga palju, siis neid kõiki lehekülgi läbi vaadata on väga aeganõudev.

Olen jõudnud järeldusele, et tihti toimub infootsimine automaatselt ja alateadlikult. Tihti ma ei mõtle, miks midagi otsin vaid see tundub loomulik, kuid tegelikult võib ka sellised asjad infootsimise alla liigitada.


Tegevused:
  1. Usun, et see on kahe otsaga asi. Kindlasti on elu mingil määral lihtsam ning mugavam, sest praeguses ühiskonnas ei olekski võimalik ilma sidevahenditeta läbi saada. Tihti on vaja kiirelt otsuseid langetada või kelleltki nõu küsida. Siis ei ole aega isiklikult selle inimese juurde minna, vaid helistatakse ning arutatakse telefoni teel. Tänu internetile on võimalik kõik materjalid kiiresti kätte saada, kirjad tulevad mõne hetkega kohale, selle asemel et posti teel võib neid päevi oodata. Arvutites on võimalik vajalikke kirjatöid teha tunduvalt kiiremini kui muidu käsitsi kirjutades ning kui valesti läheb on võimalik kõik kiiresti ümber muuta. Samas nõustun et igal heal asjal on ka halbu külgi, seega on ka probleeme. Kuna asjad on keerulised, siis ei pruugi inimesed üheselt neid mõista ning nii võib ka arusaamatusi tekkida. Samuti võib stressi tekitada ka kõikide uute asjade selgeks õppimine, seda eriti vanainimestel kes pole harjunud seda tegema. Samuti kuna interneti teel on lihtne kõiki asju edastada siis kasutavad seda võimalust väga paljud. Seega on internetis materjali meeletult ning kõike seda uurida ning vajalikku leida on ka segadust tekitav. Kuigi otsingumootorid on selliste asjade puhul suureks abiks.
  2. Eelmisel laupäeval käisin ma vanaisa sünnipäeval. Loomulikult pidin ma uurima mida vanaisa kingiks tahta võiks. Selle jaoks uurisin ta telefoninumbri. Seejärel käisin erinevates poodides ning uurisin erinevaid pakkumisi ja hindasid, sest on oluline mõista, mida oleks otstarbekam ning kasulikum osta. Seejärel pidin uurima, mis kell sünnipäev algab ja kus toimub. Siis pidin paika panema kui palju enda valmis sättimiseks aega kulub ning uurima kui kaua sinna sõiduks läheb.
  3. Ühel päeval sain ühe sõbra perekonnanime teada, mida ma varem teadnud. Seejärel googeldasin ta nime, et teada saada millega ta tegelenud on ning mida saavutanud. Samuti olen otsinud hulgaliselt uurimistöö jaoks erinevat materjali mida mul võiks vaja minna. Soovides kinno minna pidin uurima, mis aegadel seanssid toimuvad ning kui palju piletid maksavad.
  4. Usun, et olen kõigi nende infootsimist puudutavate toimingutega kokku puutunud. Näiteks praegu uurimistööd tehes olen juba väga palju materjali otsinud ning seda ka analüüsinud, seega olen pidanud põhimõtteliselt kõiki neid punkte alateadlikult arvestama. Usun, et olen selle kõigega hästi hakkama saand, sest kõik vajalikud tegevused on tehtud saanu.d
  5. Olles olukorras, kus vajan uusi teadmisi või informatsiooni, siis kõigepealt uurin kindlasti internetist, sest nii on seda kõige lihtsam teha. Kui piisavat vastust ei leia, siis järgmisena küsin arvamust ema käest, sest tema on ju siiski minust elukogenum ning targem.

Sinu tulemus on 57.1 % (4/7).

No comments:

Post a Comment